A Travellerspoint blog

Sidste dag på sydøen

new zealand

sunny 25 °C

Om formiddagen lavede Mikkel og Lisbeth lagkage, af den traditionelle slags med lagkagebunde, frugter, kagecreme, syltetøj og flødeskum. Om formiddagen kørte vi til en nærliggende vingård for at se, hvordan dette fungerer i New Zealand. Vingården ”Rimu Grove” havde høstet flotte priser og skulle pt være i blandt de bedste. Hele Nelson området er dækket af vinmarker og er et perfekt sted for vindyrkning. Vi prøvesmagte nogle forskellige vine og købte et par flasker til aftensmaden.

Herefter lagde vi vejen forbi Nelson by, kørende i Marewa’s Toyota RAV 4. Ren luksus at have en bil stillet til rådighed. Og det er da også et must at have en bil, da Marewa og Jims hus ligger 15 kilometer udenfor byzonen. I Nelson sonderede vi lidt rundt i byens gader, og kiggede på butikker.
Om eftermiddagen aflagde vi New Zealand Holidays et besøg for at booke noget overnatning på Fiji. Agenten var meget overrasket over at vi var så sent ude, da der kun var en uge til vi plantede vores tæer på de Fijianske strande. Vi valgte én overnatning på et hotel i Nadi og efterfølgende 7 overnatninger på Plantation Island på Mamamuca øerne. Et ophold som byder på total afslapning, ovenpå 5 dage i Auckland. Dejligt at have noget at se frem til.

Om aftenen kom Carol, Chum, Kere og Anabella til aftensmad hos Marewa og Jim. En hyggelig aften med et godt grin, god mad, vin, øl, og afsluttende dessert –en dansk lagkage forarbejdet af Mikkel. Det var dejligt at se dem alle igen og vemodigt at sige farvel eller forhåbentlig på gensyn.
Rygsækkene var pakket, så vi var klar til vores næste destination næste morgen. Auckland.

Posted by SMLJ 08:38 Archived in New Zealand Comments (0)

En dag i børnehave

sunny 23 °C

Jim havde på opfordring fra os, arrangeret et besøg i en børnehave. Et forfriskende indslag på vores ellers voksen planlagte tur i New Zealand. Ikke mindst for børnene. De sprang hurtigt i gang med at lege, og da vejret er et lidt andet gennem året, er mange af aktiviteterne udenfor til stor begejstring for de herboende børn, samt Signe og Mikkel. Børnene nød et par timer på dette.

Sen eftermiddag hentede vi Marewa på hendes arbejde, og på vej hjem kørte vi forbi en gård som solgte grøntsager, og Signe og Mikkel travede rundt i nogle majsmarker.
Marewa og Jens sørgede for flæskesteg, og Lisbeth tog sig af forskellige rodfrugter som blev bagt i ovnen. Om aftenen bagte børnene pølsehorn.

Posted by SMLJ 08:35 Archived in New Zealand Comments (0)

En dag i Nelson

En almindelig søndag

sunny 25 °C

Vi alle 6 (Marewa & Jim + os fire) kørte i fællesskab i camperen ned til Rabbit Island, som er et badested 15 minutters kørsel fra bopælen i Richmond.

Efter afslapning og frokost på stranden, kørte vi til Tahunanui Beach, hvor der var en enorm legeplads til stor glæde for Signe og Mikkel. Vi andre tog en slapper på en bænk – det var søndag – så lidt afslapning ovenpå vores køreferie i camperen var egentlig meget rart.

Om eftermiddagen var vi henne for at se Kere og Amy’s nye hus, og dagen sluttede med ”Burgers on the barbeque” hos Marewa og Jim.

Posted by SMLJ 14:32 Archived in New Zealand Comments (0)

Back to Nelson

og Sidste dag i camperen

overcast 23 °C

Efter at vi først vågnede klokken 11 om formiddagen, valgte vi at køre det sidste stykke op til Marewa og Jim i Richmond. Marewa og Jim var ude at hjælpe Keri og Amy med at flytte, så huset var helt tomt. Efter lidt frokost, var børnene klar til at hoppe en tur i den 24 grader varme svimmingpool.

Vores rundrejse på sydøen i New Zealand havde nået sin slutning. Vores erfaringer af denne tur er lutter positive. Naturen er sin helt egen her på New Zealand, og ruten fra Nelson, videre langs vestkysten og slutteligt en uvending i Queenstown, og tilbage via østkysten med Lake Tekapo og Hanmer Springs som pejlemærker har været perfekte for vores 13 dages rundtur. Når turen engang skal gentages, vil området omkring byen Queenstown helt klart stå øverst på listen. Her ville vi gerne have brugt nogle flere dage, da området er helt igennem fantastisk.

Ruten har i alt bragt affødt 2.000 kilometer mere til den lejede campervan. Hvis gennemgår tiden vi har haft, samt de steder som vi har besøgt, mener vi at have en god portion New Zealandske oplevelser, og frisk luft fra naturen med videre på vores rejse. Rygsækkene er ved at være proppet med oplevelser, fra hver eneste dag.

Posted by SMLJ 14:30 Archived in New Zealand Comments (0)

Hanmer Springs

En tur i Spa og bibliotek

rain 20 °C

Efter en behagelig overnatning på Holiday Park i Hanmer Springs, var vi alle fire klar på en dag med lidt afslapning uden for meget kørsel.

Vi rullede ned i centrum af Hanmer springs, og gik ind i de Hotte spabade, som byen er kendt for. Kilden som varmer bassinerne op er med jorden som energikilde. Enkelte af badene lugtede af æg, og det syntes børnene ikke om, da det ikke var frokost endnu. Men temperaturen i bassinerne var de ovenud tilfredse med ligesom os selv og de mange andre gæster. Det havde regnet tungt hele natten, og det fortsatte imens vi var i de udendørs bade. Det var blot med til at give ekstra krydderi til de varme bade, som startede ved 28 grader og helt op til 41 grader, alt efter hvilket bassin man befandt sig i.

Efter badeturen fik vi lidt at spise, hvorefter vi tilbragte eftermiddagen på det lokale bibliotek, hvor Signe og Jens lavede puslespil, Mikkel spillede PlayStation og Lisbeth surfede på vores medbragte MSI.

Vi valgte at overnatte i det fri den sidste nat.

Posted by SMLJ 14:27 Archived in New Zealand Comments (0)

(Entries 41 - 45 of 74) « Page .. 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 .. »