A Travellerspoint blog

Sheep World + Zion Wild life Park

med forhindringer...

sunny 24 °C

Jens hentede bilen fra en sidegade til hotellet og ville bringe den foran hotellet så det var nemt at smide bagagen i bilen.

Men så let gik det ikke.

Alle 4 døre stod åbent og en smadret siderude. Vi havde heldigvis intet i bilen, så tyvene havde gået forgæves.

Men det betød at vi måtte forbi politistationen, og heldigvis lå den ved siden af hotellet, så vi kunne få skaden registreret mht. forsikring. Trods at uheldet var sket blot 300 meter fra stationen, var politibetjenten egentlig lidt uinteresseret. Vi fik vores rapport ud af ham, så vi kunne komme videre.

Vi havde planlagt at ville til Rotoroa, men da vi ikke kom af sted før 10 tiden, besluttede vi os at tage nordpå. Første stop var ved Sheep farm i Wellsford, hvor vi overværede fåreklipning, Jens prøvede det også, og gav lam og kalv mælk med sutteflaske. Her var der også malede pink får, grise, struds, rådyr, panache, kaniner, marsvin, og vi fangede ål med net i en sø på området.

Efter fåreklipningen, kørte vi til Zion wildlife park i Whangerai. Det var ikke nemt at finde og måtte køre meget rundt og spørge adskillig gange for at finde vejen dertil. Vi var heldige at komme med på en rundvisning (den sidste denne dag), hvor de vilde katte skulle fodres. Her var mange løver bla. Løverne Zion, Aslan og Narnia (brugt i filmen Narnia), tigre (heriblandt 10 af de hvide bengalske tigre, hvor der kun er 90 tilbage i verden) og sorte leoparder, som i følge guiden er det farligste kattedyr for mennesker i hele verden.

En hest var netop blevet slagtet og skulle bespises af de store katte. Der var meget tumult og brøl imellem dem, og det var en stor oplevelse at se komme så tæt på dem(1 meter med et hegn imellem) og se hvor store og farlige de er. Da leoparderne skulle fodres, fik dyrepasserens bukser en kæmpe flænge da kattene åbenbart var opsat på mere levende føde!

Vi hentede aftensmad i byen og tog det med til et vandfald. Her havde det netop været en lokal regnbyge og vi var heldige at kunne spise i solskinsvejr igen. Det var et stort flot vandfald og vi gik en tur ind i skoven for at kunne se den fra flere sider. For at vi ikke skulle køre så langt næste morgen til lufthavnen, valgte vi at køre sydligere og tættere på Auckland. Fandt et ledigt motel i Wellsford og nåede at se filmen ”Det gyldne Kompas” på Sky Movie.

Vandfald i Whangerai

TV-tid

Posted by SMLJ 12:27 Archived in New Zealand Comments (0)

Hviledag i Auckland

rain 22 °C

Det havde regnet hele natten og det fortsatte om dagen. Børnene havde vist lidt ømme ben og havde brug for at slappe af med div. spillemaskiner, hulebygning, opgave- og malebøger og vendespil.

Talte med Bodil på skype om eftermiddagen, nat i DK, og vi fik opdateret vores regnskab og budget. Eftersom div. ture ud ad Auckland er temmelig kostbart, besluttede vi os alligevel at leje en bil og se nordøen.

Jens undersøgte forskellige biludlejningsfirmaer og kom tilbage med en Nissan Bluebird aut. fra 1998. Vi kørte en tur til Mission Bay og børnene fik en is og var på legeplads. Videre til St. Heliers Bay

På tilbagevejen til Auckland city så vi Mount Eden og One Tree Hill.

Sen aftensmad, pakket og klar til næste morgen og i seng, da vi havde besluttet os for at køre tidlig næste morgen og medbringe alt vores bagage, så vi kan afl. bilen i lufthavnen om 2 dage.

Da vi ville en tur nordpå søndag, havde vi fået annulleret vores sidste nat på hotellet. Farvel til Auckland city.

Posted by SMLJ 12:22 Archived in New Zealand Comments (0)

Auckland Fish Market

semi-overcast 22 °C

Da Auckland er en havneby, og egentlig den kommercielle hovedstad i New Zealand, ville vi aflægge fiskeri markedet ved havnen et besøg. Vi ventede på en gratis bus ved Sky Tower, men valgte dog at gå til markedet efter ½ times venten. Fiskemarkedet byder på fisk i alle afskygninger, og sågar en australsk kvinde, som observerede vores danske samtaler, og til vores store overraskelse kunne tale dansk.

Vi fik byens bedste Fish & Chips (stedet havde vundet priser), og gik hen i Victoria Park for at se på legestativerne. Legepladser er ved at blive det obligatoriske som vi tjekker ud, hver gang vi ankommer til et nyt sted! Signe og Lisbeth gik herefter ud for at handle i supermarkedet New World, og fleecejakker i Katmandu forretningen, og drengene gik på bibliotek for at spille computer. Børnene havde været seje til at gå hele dagen, og vi kunne alle mærke en snurren i benene.

Signe og Mikkel har fået nye jakker fra Katmandu.

Aftensmaden på hotelværelset bestod af forskellige arter tapas. Inspireret af det vi havde i køleskabet og det som Signe og Lisbeth tidligere havde købt. Desserten var frisk ananas dyppet i varm chokolade. Et hit for os alle, og aftenen sluttede af med film på den bærbare og en enkelt på Sky Movie.

Posted by SMLJ 08:43 Archived in New Zealand Comments (1)

Sky Tower Auckland

don't look down

sunny

Efter en god nats søvn, var vi parate til at se mere af byen Auckland. Den bedste måde at orientere sig på er vel egentlig at se byen fra oven. Så Sky Tower, som ligger 10 minutters gang fra hotellet, og er det højeste tårn i verden (Eiffeltårnet i Paris er overgået med 4 meter), er vel et godt sted at starte. Transporten op i tårnet foregår ved hjælp af en elevator som skyder en fart på 18 km/t. Det første dæk man ankommer til har glassider så publikum kan overskue byen uden at falde ned til byen!

Gulvet er nogle steder lavet af 30 mm tykt glas, så vi alle, kunne gå i ”luften” og kigge 186 m ned. På dette dæk er det også muligt at se de som ønsker et Bungy Jump fra tårnet.

Mikkel "står" frit fald

En Bungy på vej ned

De får lige lov til at dingle lidt i den frie luft, til skue for os tilskuere i tårnet, førend der gives los til den frygtløse, eller knap så frygtløse. Enkelte af de ”modige”, havde ikke altid glædestårer i øjnene, førend de blev sluppet ”fri”. Dette er nu det højeste og længste sted man kan springe fra. Det næste dæk er i 220 meters højde. Sjov oplevelse, og vores hotel øjnede ikke af meget fra 220 meters højde. Den skarpsindige læser vil dog sikkert erindre at Eiffeltårnet er højere end 220 meter. Men dette er også helt oppe ved spidsen, hvilket vi i dagens anledning sprang over.
Eftermiddagen blev brugt i Mayer Park med picnic og legeplads, og efterfølgende en tur på det lokale bibliotek, for at tjekke op på mails og en bekræftelse på noget overnatning på Fiji.

(NB: Hvis du vil se et rigtigt hop fra et rigtigt sted – se videoen på indlægget fra d. 17/2-2009 - Queenstown.

Posted by SMLJ 08:41 Archived in New Zealand Comments (0)

Auckland

sunny 25 °C

Auckland City Hotel. Vores base de næste 3 overnatninger. Vi har i alt 5 overnatninger i Auckland i New Zealand, så de sidste 2 nætter står stadigvæk åbne.
Vi tog en tidlig indenrigs flyver fra Nelson og direkte til Auckland. Alternativet var en bus til Picton, hvor en færge ville sejle os til Wellington og herefter videre med tog eller bil til Auckland. En rejse som ville tage en dag eller rettere to dage med et par små børn på bagsædet.

Marewa og Jim kørte os i hver deres bil til Nelson lufthavn, og det var vemodigt for alle. Det varer nok længe inden vi ser dem i DK igen, men selvom de sagde sidste gang i DK til Bodil og Peters bryllup at dette ville være deres sidste besøg, så planlægger de alligevel et besøg på et eller andet tidspunkt og denne gang om sommeren. Nu ser de frem til at ”mor” og ”far” samt Bodil og Peter kommer til NZ i februar 2010.
Efter ankomst med bus til Auckland og en rask travetur til Auckland City Hotel lige før middagstid, slappede vi af på værelset.

sommer og sol med Sky Tower i baggrunden

Auckland City Hotel er renoveret i 2008, så alle rum er splintrende nye i stand, og det føles egentlig som om vi er de første i vores værelse. Meget japansk eller skandinavisk indrettet. Simpel, og lækkert. Det var et helt tilfælde at vi fandt det på nettet, men søges der – skal du finde. Og prisen på de 120 Nz$(360 Dkr) pr. nat for et Studioroom med køkken, var meget triumferende for vores valg, og efter vi er ankommet må vi erkende at vi har været heldige, sammenlignet med de andre tilbud i byen.

Signe og Mikkel er igen på hjemmebane. I det samme vi trådte ind på værelset råbte Mikkel ”jeg ELSKER hotel”. Elevatorer, senge det er tilladt at hoppe i, tv i soveværelset og så er det lige midt i centrum. Perfekt for os som børnefamilie på jordomrejse.

Eftermiddag og aftenen vandrede vi op og ned ad gaderne, og det går op og ned. Byen er bygget på udslukkede vulkaner. Besøgte bl.a. havnen og Albert park. Sluttede aftenen af med slush ice til børnene og kaffe på Starbucks.

Posted by SMLJ 08:40 Archived in New Zealand Comments (0)

(Entries 36 - 40 of 74) « Page .. 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 .. »