A Travellerspoint blog

Disneyland, Anaheim, CA

Den store legedag

sunny 25 °C

Vi var parate ved indgangen til parken ved 9 tiden og kom hurtigt ind i forlystelsesparken.

Vejret viste sig fra den helt fantastiske side og vi fik klædt om til sommertøj igen - dejligt.

Startede med at tage toget til prinsesselandet, for at se 3 prinsesser. Her kom vi til at stå i kø i 2 timer… Men selvom vi synes at ventetiden var for meget, så mente børnene at det var det bedste den dag. Signe brugte tiden på kjoleindkøb og fik lov til at vælge en prinsessekjole. Det blev til Arielkjole, som hun straks skulle have på, og som hun bar resten af dagen. Heldigvis fik hun hilst på Ariel, så det var stort.

To gange Ariel

Jasmin med Ariel og Homie

Godt med væske og lange køer mlm. 1-2 timers ventetid hver gang, men alligevel det hele værd. De fik hilst på prinsesserne Bell, Ariel og Jasmin, endvidere Fedtmule, Pluto og Mickey Mouse. Desværre nåede Mikkel og Signe ikke at få hilst på nogle af deres yndlingsfigurer ”Peter Plys med familie”. De var taget hjem kl. 17,00, så de blev noget skuffede. Dem hilser vi på "næste" gang.

Smallworld

Mickey´s automobil

Så skal der pumpes vand

Da parken lukkede kl. 23, var vi alle godt færdige og haft en helt fantastisk dag. Klokken blev hen ad 2 tiden om natten før vi kunne få børnene til ro, de var stadig helt oppe at køre og talte meget om dagens højdepunkter.

Posted by SMLJ 07:23 Archived in USA Comments (0)

Rundt i Hollywood og Beverly Hills

sunny 22 °C

Fik talt med Bodil på Skype, og forsøgte at få fat i Birgit (Lisbeths mor), da det var hendes fødselsdag. Men hun kunne ikke komme på. Jens var taget ud for at hente bilen, imens fik Lisbeth pakket og ville være ude inden kl. 11, da hotellet skulle holde Security øvelse. Dette betød også ingen el, og vi boede på 10. Etage.

Netop som vi kom ned, mødtes vi med Jens og den store firhjulstrækker. Måske vi får brug for trækket på alle fire hjul når vi ankommer til Lake Tahoe?

Kørte lidt omkring i kvarteret, skulle gøre nogle indkøb og dernæst kurs mod LA. som er en 100% bilby!

Kørte rundt i Beverly Hills, Rodeo Drive og til Hollywood til Walk of Fame.

Hollywood Bouleward - Walk of fame

Her fik vi hilst på Batman og Catwoman, Superman som ville have Mikkel i et tv show på ABC, som skulle sendes samme aften.

Moderen skulle oversætte, men faderen synes ikke om ideen. Om aftenen til Venice Beach og så ud af LA. Fik nok af de lange bilkøer og satte os for at finde en overnatning i Anaheim ved Disneyland. Fandt et motel meget tæt på indgangen, og ville forholdsvis tidligt i seng, så vi var friske til den store Disney dag.

Posted by SMLJ 07:18 Archived in USA Comments (0)

California

Ankomst L.A.

sunny 20 °C

Vi ankom til tiden kl. 13.00, stadig den 15. marts og vi var forberedte på det værste i LA lufthavn. Af en eller anden grund blev vi ikke en eneste gang spurgt om noget som helst.

Hver gang blev vi dirigeret udenom køerne, den eneste udveksling var vores fingeraftryk og en mand som netop havde passeret foran os, som var 235cm høj, og Politibetjenten konstaterede blot at den høje mand ikke engang var basketball spiller.

Vi passerede 5 kontrolposter, og hver gang blev vi meddelt ”GO”. Vi var fuldstændig paf og overrasket, da vi stod ude på gaden for at finde en taxi til hotellet. Alle andre lufthavne er vi blevet trukket til siden, for at skulle gennemgå det ene eller andet forhør eller toldhunde, og nu hvor vi frygtede det værste og var mest parate, ignorerede de os.

DEJLIGT for en gangs skyld, og vi føler os velkommen til landet. Og det kan også oplyses at ”No Jetlag” pillerne virker.

Børnene bemærkede selvfølgelig at Mc Donald var placeret på samme matrikkel som Holiday Inn, som vi skulle overnatte på, og et besøg blev herfor uundgåeligt.

Efter indlogering besøgte vi stedet, men børnene er åbenbart ikke imponeret mere. De har i 14 dage på Fiji fået pommes Frites hver aften, og fået nok af dem. Coca cola blev også efterladt halvtomt tilbage, så forældrene kan forhåbentligt klappe i deres hænder og håbe at de har fået lysten stillet.

Ved 22 tiden meddelte Mikkel at han var sulten, og Signe, Mikkel og Lisbeth gik på hotellets restaurant. Jens var forinden faldet i søvn. Så det blev til natmad inden vi fik bestilt og sent i seng.

Lufthavnspiger på Fiji

Posted by SMLJ 12:07 Archived in USA Comments (0)

Fiji Time

og ankomst til USA

sunny 35 °C

Vores hidtil fjerneste destination på denne tur har bragt mange gode oplevelser. At ligge i en hængekøje med udsigt til et azur blåt hav, blot få meter fra ens bolig er vel egentlig begrebet af afslapning. Afslapning har været hovedbeskæftigelsen her på Fiji. Børnene har 2 gange vundet ture på banan båden, og fredag var vi alle 4 på snorkeltur ved et koralrev i bugten. Ellers udforskes bugten i kajak eller i en Calypso katamaran båd, når vinden er til det. Sjov lille katamaran båd som vi lige skal ind og pristjekke når vi nærmer os et ”hotspot” – kunne være sjov at have som legetøj i Vallensbæk havn.

Calypso katamaran båd

Børnene har vundet mange præmier via "Cononut Club/Kids Club, bl.a. i hatte konkurrence og bygning af sandslotte. Bygget de flotteste både af kokosnød og blade. Desuden har vi oplevet Fiji krigsdans, først var børnene udklædte og malet. Senere på aftenenen optrådte Fijianerne, som var udklædte i deres nationaldragt, hvor damerne sang og dansede, dernæst var det mændenes tur som var udklædte som jægere/krigere.

Signe, Mikkel og Lisbeth på bananbåd

Mange af de fijianske mænd er store og kan se meget barske ud, især da vi sad på første række og så showet. De var malet i ansigtet og klædt ud som et stammefolk. Signe blev meget forskrækket og gik grædende sin vej. Mikkel sad til sidst alene og den største kriger råbte, med tungen hængende ud helt ned i Mikkels ansigt. Resten af aftenen var Mikkel "høj" og løb rundt som en anden kriger. Vi andre var bange for, at de skulle få mareridt over det. Heldigvis ikke.

Når personalet på Plantation Island henvender sig vedrørende os 4, er det ofte med beskrivelsen ”the people from Denmark - far away”. Og ja, denne betegnelse er vel egentlig på sin plads i et ferieparadis, hvor gæsterne hovedsagligt kommer fra Pacific, hvilket vil sige NZ og Australien. Vi har mødt nogle få europæerer, èn dansk familie, og to par fra henholdsvis England og Holland.

Der er palmer overalt og kokosnødderne falder konstant ned på jorden. Vi tænker ofte på; hvornår vil vi blive ramt, men det siges at de har øjne inden de dumper ned. Signe udbryder ofte: Jeg vil have kokosnødder. Jens har lært at flække dem, så mælken og frugten elegant kan fortæres. En gratis forfriskning, som i Danmark kræver besøg i et supermarked, hvilke der ikke findes på vores ”Plantation Island”.

Men der er heller ikke behov for de store indkøb. Baren og restauranten serverer alt. Og når bestillingen er foretaget er det blot at huske room #255, hvilket vi de sidste 12 nætter har opholdt os i. James Blunt, spiller lige nu med ”Tears and Rain”, hvor regnen er den eneste faktor vi forholder os til, af og til i aftentimerne. Det giver her en varm ”skylle”, som i DK ville blive betragtes som en kold dukkert. Når temperaturen er omkring de 35-40 grader og der kommer en skylle fra himlen, så hurtigt som bartenderen ville slynge en Fiji Bitter over disken, føles det blot at luften renses.

Selvom Fiji er langt væk, ser vi frem til at besøge øerne igen. Vores indtryk af Fiji øerne er helt og holdent positivt, og var det ikke for afstanden, tror jeg at nytåret blev fejret her i årsskiftet.

Mikkel og Lisbeth snorkler

Under vores ophold i de 12 dage på Plantation Island, har vi set to bryllupspar. Om Fiji er et godt sted at starte ved vides ikke, men i Las Vegas siger de: ”Life is a gamble, and marrige is the biggest gamble of all”. At livet skal leves fremadrettet bekræfter en sådan rundtur vi er i gang med. This is life.

Vi er p.t. i gang med at pakke rygsækken til vores næste destination. ”The Thrill Is Gone” af B.B. King. Glæden er ikke væk for os, selvom det er en smule vemodigt at skulle hjemad. Taxameteret tikker. Det samme gør kalenderen. Californien venter.

Vores sidste dag på øen var temmelig blæsende og med en del regn. Der havde været en tyfun i Australien, som gav efter i Stillehavet. Dette indebar at personalet rykkede indendøre og lavede forskellige ting med gæsterne. Bl.a. flettede de tasker, insekter og græshopper af palmeblade. Viste Fijiansk mad, hvordan man laver kokosmælk og lave visse retter.

Vores sejltur til hovedlandet med katamaranen blev forsinket pga blæsten, og det tog også en god times tid at komme dertil. En pose var parat, da flere og flere blev hvide i ansigtet. Pyha. Vi blev hentet af en bus ved ankomst og kørt til lufthavnen. Vores bagage var omhyggeligt blevet pakket, og en del frasorteret, så vi netop vidste hvor alt var placeret, når vi skulle lande i USA. Vi har hørt så meget omkring et forhør især i LA's lufthavn.
I
security blev vi igen mødt af den samme dame - mener vi - som ikke brød sig om os ved vores ankomst, og hun viste igen sin magt overfor os. Hende forbander vi langt væk...

Ombord på et "Air Pacific" fly med 440 passager i 2 plan, men viste sig at være en ældre model. Ikke samme standard som de dejlige Qantas fly. Børnene er igen gode til de lange flyture, de indordner sig hurtigt og siger selv til, når de ønsker at sove og vågner når morgenmaden bliver serveret inden landingen.

Vi spiste ihærdigt af de anbefalede "no jetlag" piller hveranden time, som vores venner fra New Zealand har anbefalet.

På vej til Californien.

Datolinjen ligger øst for Fiji øerne, og når vi passerer denne, sidder vi i flyet på vej imod Californien, og betyder, at vi på en måde rejser tilbage i tiden.

Vi skal flyve klokken 22.00 d. 15. marts, og lander kl. 13.00 d. 15. marts. Og flyveturen tager næsten 11 timer.
Regn lige den ud.... Kræver nok en større matematisk sans end den som anvendes om finanskrisen i øjeblikket.

Posted by SMLJ 08:31 Archived in Fiji Comments (0)

Room 255

sunny 35 °C

Denne dag startede lidt anderledes fra de andre dage. Havde en masse planer for dagen, men faktisk er det blevet en dag hvor vi ikke kom længere end poolen. Foregående aften da børnene var lagt i seng, gik vi en tur.

Flot stjernehimmel, fuld måne og tidevandet havde trukket sig tilbage pga. fuldmåne. Vi gik en tur langs stranden, og gik langt, langt ud inden havet skyllede vores tæer. Så et bål i det fjerne på stranden på en andet ressort og vi gik dertil. Der sad nogle bekendte fra vores ressort og personale. Det var rigtigt hyggeligt, en spillede guitar og sang, og der blev drukket. Vi hyggede os sammen med dem og det blev sent. Og dette kunne mærkes i dag. Det blev den første alkoholfrie dag siden rejsens begyndelse…

Signe og Mikkel deltog i aften i krabbevæddeløb. De valgte hver deres krabbe nr. og der kunne satses 1 Fiji $. Mikkels krabbe nr. 15 kom på en 3. Plads og vandt 4 Fiji $, så han var meget stolt. De vil i morgen til købmanden for at købe lidt for dem.

Påvej til fest

Vand aktiviteter

Posted by SMLJ 12:43 Archived in Fiji Comments (0)

(Entries 26 - 30 of 74) « Page 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 .. »