A Travellerspoint blog

Alcatraz

sunny 20 °C

Selvom vi var kommet sent i seng aftenen før, ville vi ikke for sent ud af døren for at udforske byen.

Signe og Mikkel i sporvogn

Fik købt en dagsbillet til sporvognene og fandt rute F til Fisherman Wharf. Stod af ved Pier 31 og fik købt billetter til Alcatraz. Var heldige at komme med båden kl. 11,30 og blev sejlet ud til øen.

På vej i fængsel?

San Francisco fra søsiden

Det var spændende at se hvor gangsteren Al Capone, Machine Gun Kelly og mange andre har siddet indespærret, men under kummerlige forhold i 3 etager. Så en film som var optaget omkring stedet og som gav et godt indblik i fængslet.

Ryk direkte i fængsel

Fangevogter?

3 timer senere sejlede vi tilbage og gik til Fishermans Wharf og fandt en fiskerestaurant. Fik alt fra skaldyr, blæksprutter og fisk. Trillede rundt i havnen og nød solens stråler sammen med søløverne, som også lå og slappede af på dækkene. Mikkel og Signe fik plukket tulipaner som var plantet langs havnen og legede.

Pier 39 - søløver og afslapning

Want a cigar?

Tog sporvognen op og ned ad gaderne, det går stejlt op og ned - og det er sjovt at hænge på vognene.
Signe faldt i søvn i sporvognen, og vi benyttede os til at besøge Macy’s restaurant ”The Cheesecake Factory” på 8. etage og nød den flotte udsigt over byen og nød de lækre kager og kaffer.

1. klasse transport

Op og ned i gaderne - dejligt at have automatgear i bilen.

Mor og søn på toppen af San Francisco

Godt trætte i benene tog vi tilbage til motellet og slappede med karbad. Gik en tur i området sent om via aftenen og nød San Francisco by.

Posted by SMLJ 07:46 Archived in USA Comments (0)

Sacramento

Suppe og spaghetti

sunny 15 °C

Vi kørte fra Truckee ved 11-tiden om formiddagen og ankom til Sacramento et par timer senere.

Undervejs kørte vi gennem bjerge og høje snedriver og pludselig ændrede landskabet sig til grønne marker og blomstrende træer.

2.000 meters højde

500 meters højde

I Sacramento var det dejligt lunt og vi kørte lidt rundt i byen. Vi passerede i byen, regeringsbygningen hvor Arnold Schwarchenegger regerer sin stat Californien.

Arnoldi house

Da frokosten var overskredet med nogle timer, kørte vi hen til restauranten ”The Old Spaghetti Factory”. Restauranten var en kæmpe oplevelse i sig selv.

Og vi nød samtidigt priserne, som var reduceret med 40% om tirsdagen, da forretningskonceptet havde 40 års jubilæum.

Vi fik en 3 retters menu, minestrone suppe, spaghetti/kødsovs og is til dessert.

Suppe og spaghetti - Uhmmmm

En sporvogn er vel standard i en restaurant?

Godt mætte forlod vi stedet og kørte til den gamle bydel. Her kørte der hestevogne rundt i gaderne og mange gamle huse stod intakte med træplankefortov. Det er en megen hyggelig bydel og et dejligt stop.

USA i blankt krom og lyde

Kørte videre ved 16-tiden mod San Francisco og i tæt trafik. Efter vi kørte lidt rundt for at finde motel 8 i ensrettede gader ”downtown” San Francisco, lykkedes det os endeligt. Fik pakket ud og tømt bilen og fik den afleveret til ”Valet parking” dvs. at hotellet sørger for parkering af bilen i et parkeringshus. Det var mere trygt end parkering i de omkringliggende gader - specielt med Auckland i tankerne.

Vejen til San Francisco

Om aftenen gik vi rundt for at udforske Union Square kvarteret, et shopping område med masser af butikker. Vi var i Metronome Sony Center, og i et supermarked fandt vi et stort udvalg af Haribo slik. Det har vi ikke set længe, så børnene kunne ikke vente med at komme tilbage til værelset for at sidde hver med sin slikskål og hygge foran børnekanalen.

En Virgin Store(musik) med stort ophørsudsalg blev på tilbagevejen besøgt med stor begejstring.

Posted by SMLJ 07:34 Archived in USA Comments (0)

På tur med Titi

og Lake Tahoe i bakspejlet

sunny 15 °C

Både Janicke og Eric var på arbejde og vi hyggede os med minipuddel hunden Titi.

Jens gik tur med den om formiddagen og da vi ville køre en tur i området, ville Titi med. Børnene skiftede til at gå tur med den alt imens vi fik købt en rejsetaske, så vi kan have styr på vores bagage.

Naturen i Truckee

Gåtur med Titi

Om eftermiddagen var børnene på legepladsen nedenfor Wellington Street, Truckee.

Truckee "historic" hovedgade

Hjemme fik vi lavet aftensmad, indisk forret og pasta & kødsovs til hovedret. Gode Margaritas til forret og så endnu en flot stjernehimmel fra terrassen.

Det har været et meget minderigt ophold i Wellington, Truckee, Lake Tahoe. Tak for det.

Posted by SMLJ 07:26 Archived in USA Comments (0)

Lake Tahoe

sunny 3 °C

Hyggede os søndag formiddag, det havde været koldt om natten og Janicke tændte op i pejsen. Efter frokost kørte vi i Janickes mors bil og tog Lake Tahoe sø rundt. Foretog adskillige stops, flotte udsigtspunkter og gåture langs stranden. Koldt, ca. 3 grader og glade for, at vi ikke i dag skulle ud at bade i svimmingpool i 3.000 meters højde. Ville have været Lake Tahoe rundt om lørdagen og søndag til poolen. Men da vi fredag aften kunne se vejrudsigten for weekend at lørdag ville det blive omkring de 13 grader og søndag tæt på frysepunktet, var vi ikke tvivl!

To flotte piger

Havde en dejlig dag. Mikkel fik klatret på mange store sten og bevæget sig rundt i sneen i sine strand sko. De almindelige sko har han ikke haft på siden den 23. januar, og da han skulle prøve dem til morgen var de blevet for små. Signe var ikke meget for at være ude, hun synes at, ”det var alt for koldt” og ville hellere blive i bilen. I Lisbeths sko er der huller i bunden, så hun prøvede også at undgå sne og sjap. Jens glemte sin/Mikkels hue et eller andet sted…

De 5 på tur

På vejen tilbage kørte vi inden om Squaw Valley/skisportsstedet, hvor vi hentede alt Mikkels badeudstyr, som var blevet glemt dagen forinden. Hjemme fik vi lavet aftensmad, (lavede det meste dagen forinden) boller i karry til hovedret og ris al a mande m/ kirsebærsovs ti dessert. Det var en bestilling fra børnene!

Børnene hyggede sig om aftenen med tv og computerspil og vi andre så film. Vi blev overtalt til at blive endnu en nat i stedet for at køre mandag formiddag, og børnene var helt vilde. Mikkel spurgte ”er det rigtigt at vi må blive 2 nætter mere”. Vi nyder meget deres gæstfrihed og deres samvær. Dejlige og hyggelige mennesker, som vi kommer til at savne meget.

Posted by SMLJ 07:24 Archived in USA Comments (0)

Svømmetur

i 3.000 meters højde....

sunny 13 °C

Jens startede dagen med at vaske bilen for støv fra Nevada ørkenen. Bilen blev helt rød igen, og var klar til dagens tur i området.

Da Eric skulle på arbejde på skisportsstedet ”Squaw Valley USA” foreslog Janicke at vi alle 5 skulle tage hen og se hvor han arbejdede. Samtidigt kunne vi prøve at komme til udendørs Poolparty i 3.000 meters højde.
”Squaw Valley USA” stod for de olympiske vinterlege i 1959-1960 og er et ”must see” på disse breddegrader. Efter en frokost med Eric, tog vi gondolen op i 3.000 meters højde.

Et godt transportmiddel i disse højder

Vi i førte os badetøj og hue på børnene, høj solskin ca. 13 g og blæsende, og sprang forfrosne i den første varme swimmingpool. Da pool området var åbnet selv samme dag, var der en masse happenings såsom smagsprøver på diverse energidrinks og stort Pool party i den varmeste spa-swimmingpool med høje snebakker omkring. En oplevelse ingen af os fire havde haft før, så fedt at prøve alt imens hundredvis af skiløbere susede ned af pisterne.

Uhhhhhhhhh

Vigtigt at være under vandet....

Pool Party i 3.000 meters højde

Hotpools i snevejr

- se lige flagene!

Mikkel og Jens er sikkert også nogle af de første som har prøvet at glemme svømmefødder, badebukser, snorkel og dykkermaske på et skisportssted i 3.000 meters højde. Søndag må vi se at få disse rekvisitter tilbage i ”lost and founds” på skisportsstedet.

Vind og sol i håret

Efter den ”kolde” dukkert, var planen at vi skulle ud at skøjte på toppen af bjerget, men på trods af det varme forårsvejr, havde skisportsstedet problemer med at få frosset banen, så vi nappede en kop kakao og tog gondolen tilbage til mere iltholdige luftlag, for luften var lidt tynd på toppen.

Snefyldte pister

Drej hovedet...

Nede i skisportsstedets markedsgader, købte Jens noget tøj, og efter nogle indkøb i det lokale supermarked, var vi tilbage på Wellington St.

Gåtur i dalen

Friske børn

Sådan kan himlen se ud

Da Lisbeth havde købt rigeligt kød dagen forinden og forberedt at stod menuen i dag stod på boller i karry.
Om aftenen så vi en film ”Burn after Reading” m/ Frances McDormand, John Malkovich, Brad Pitt, George Clooney, som klart kan anbefales, alt imens Signe og Mikkel så dr-tv på ”deres” MacBook.

Vi har for lang tid siden erfaret at det er dejligt for os alle fire at være på orlov i så lang en periode, men det giver også lidt arbejde så snart vi er i Danmark igen. Signe og Mikkel kommer ikke altid så tidligt i seng som de egentligt burde, hvilket vi heller ikke gør, men når dagligdagens mødetider igen indtræffer, vil der sikkert være enkelte som vil være en smule trætte om morgenen.

Posted by SMLJ 10:20 Archived in USA Comments (0)

(Entries 11 - 15 of 74) « Page 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 .. »